Sedadlo vodiča:
– nedá sa nastaviť tvrdosť s výškou sedenia,
– operadlo - iba prednastavené výrobcom, bez vzduchových vankúšov,
– sedisko nie je posuvné /iba celá sedačka komplet/,
– chýba lakťová opierka,
– ohrev sediska bez nastavenia.
– sedadlo je nízko položené, bez pódia /ako pri Citelisoch/, čo zapríčiňuje nutnosť
vysoko zdvíhať hlavu pri pohľade na všetky spätné zrkadlá.
Pri tak nízkom sedení dochádza aj k bráneniu vo výhľade vodiča vpravo kvôli cestujúcim
stojacím pri predných dverách.
Dlhé vozy sú bez skrinky. Krátke autobusy to majú.
Odkladací priestor nad hlavou vodiča je vysoko. Nie je možné ani vidieť čo v skrinke má a
ani na veci v nej dotiahnuť!
V priestore pre vodiča nie je dostatok miesta na odloženie tašky, vaku alebo aktovky.
Pri otvorení predných dverí pri chladnom počasí niet zábrany pre únik tepla z priestoru vodiča. Nedá sa ani zablokovať jedno krídlo predných dverí.
Pravé zrkadlo je na dlhom ramene, čo má pri jazde za následok, že sa celé chveje, a tým stráca vodič kontrolu nad pravou stranou voza.
Nad predným oknom chýba odvodňovací kanálik, čo spôsobuje úplné zalievanie čelného skla pri daždi.
Samo-otvárací systém nie je podsvietený, čo za zníženej viditeľnosti zapríčiňuje, že si cestujúci otvárajú dvere tlačítkom na núdzové otváranie dverí, kde sa pri rozbití bezpečnostného sklíčka porania.
Chýba tzv. zastávková brzda - páčka. Pri otvorení dverí je nutné silne zatlačiť brzdový pedál.
Pedál plynu je veľmi nízko, pedál brzdy veľmi vysoko, čo znamená, že vodič musí zdvíhať celú nohu pri brzdení. V opačnom prípade nižší vodiči majú čo robiť, aby zošliapli plynový pedál / tu je vlastne spojitosť so sedačkou/.
Pod pedálmi chýba podstavec – ak musí byť päta nohy na podlahe, chodidlo musí byť veľmi zaklonené, čo spôsobuje zvýšenú námahu.
Slabé vykurovanie vo vyšších mínusových teplotách.
Klapky pre prívod vzduchu sa neuzatvárajú úplne: ak sa prepne na nohy stále ide aj na okná, ak sa pustí vzduch na nohy nestačí odvetrávať okná.
Dlhé zatváranie dverí.
Autobusy sú vybavené kamerami, ale aj keď sú funkčné nesmú sa používať pre chýbajúcu
licenciu (povolenie).
Osvetlenie interiéru pre cestujúcich sa dá nastaviť pre plný a polovičný výkon, ale:
– pri plnom výkone presvetľuje čelné sklo vodiča tak, že mu znižuje viditeľnosť
– pri polovičnom výkone nesvietia trubice pri zadných dverách, je tam tma.
Sedadlám pre cestujúcich v zadnej časti autobusu, umiestneným na ľavej strane pred motorovou skriňou, ktoré sú veľmi vysoko, chýba lakťová opierka. Stalo sa už, že cestujúci v zákrute odtiaľ vypadol.
Cestujúci sa sťažujú, že autobusy majú zbytočne veľa dverí a o to menej sedadiel.
Z viacerých vozov boli demontované klinové remene na klimatizáciu pre odlomenie napínacích kladiek.
Spodná hrana zadnej steny kabíny vodiča nie je utesnená.